17 november 2009

Lekende lett energi

Da jeg var ca 6 år og 7 md kunne mamma og pappa få fred og ro i mange timer om gangen hvis jeg fikk et par plastposer, noen bøtter og tilgang til den lille bekken under verandaen på hytta. Da fikk mine herlige foreldre litt etterlengtet fred og ro. Jeg var jo tross alt "et utfordrende barn" å oppdra (sitat: min mor) Helt på egenhånd fant jeg noen kongler og litt bark, og vips, så hadde jeg et hav, et akvarium eller hva som helst.

Nå lager statkraft energi i form av elektrisitet ved å leke!


De blander ferskvann og saltvann, og i første omgang skal dette kraftverket drive en kaffetrakter. Hæ? En kaffetrakter? Jaja, tross alt er det STATkraft.
-eller leker de bare? Jeg håper ikke det.

1 kommentar:

Anders sa...

Skulle tatt patent! (Men e sikkert noen i USA som har patent på leking allerede..)