17 mars 2010

Ingen grenser

I steden for å sitte og lese meg opp til praksisen som starter i morgen, har jeg de siste 50 min sett på NRK nett-TV, og kan atter en gang konstatere at jeg digger statskanalen. 

Fytti grisen for noen tøffe og grensebrytende folk! Jeg har herved fått en ny helt, Tare som er 95% blind og nesten døv, kjører hundespann i svenske "norrland" på en humpete grusvei. "Jeg ser ikke veien, bare nesten". 

Dette er mennesker som åpner seg om sine funksjonsnedsettelser og forteller sine historier for hele Norge. Jeg blir helt målløs av deres mot, ærlighet og åpenhet. Takk for at dere er dere selv! Håper dere når atlanterhavskysten alle sammen.

Bildet er lånt fra NRK sine sider om programmet.

1 kommentar:

Mildrid sa...

Satt og såg deg på NRK Nett-TV igår eg og. Må sei meg enig i alt du seier! For en gjeng! Og så utruleg bra av NRK å lage den typen program, som stikker litt djupare enn mykje anna vi får servert på TV.