25 juli 2010

En slags fisketur.

Hvis en ser på bloggen, skulle en tro at jeg ikke har gjort stort i sommer. Det er forsåvidt sant, men i går dro Øystein på tur. Med fiskestang. I entall. Og bærplukker. Også i entall.

Vi skulle opp i ramsvannsmyra, der han i den lokale fiskebutikken formelig siklet over kartet, så mye fisk var det der. 

Ramsmyra
 De er der fortsatt. 

Øystein fisket som en helt...
 - Riktignok ikke som den mest utholdende helten, men likevel. Jeg skulle plukke bær. Skulle. Det var jo ikke blåbær! Ikke kart, ikke beitet ned, ikkeno spor. Bare masse lyng. Godt vi ikke dro for matauk, da hadde vi blitt rimelig tynne i vinter.. Godt vi hadde med masse mat! -og stoler, pannekakerøre og primus, ikke minst. De drev på og slukket en skogbrann med helikopter ikke så langt unna. Vi så røyken, og som alle vet, ingen røyk uten ild. 


Pannekake med.. Jeg mener syltetøy med pannekake. Mye antioksidanter og vitaminer i jordbær, med andre ord et veldig bra måltid! 
Blindpassasjer! - det var sikkert derfor sekken kjentes så tung ut...

Turen kan oppsummeres i: 0 fisk, en neve blåbær, 2 stålorm, 1 skogbrann, -2 sluker, 100% kos.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dra til Høland, nok av blåbær på egen tomt.

Paps

Heidi sa...

Åh, digg!
Det var nok noe ved denne turen som ikke ville at vi skulle ha noen fangst.. =)

Fam.Østervold sa...

Zalo til og med! :D

Hilde sa...

jeg liker å lese bloggen din =) Koser meg.