14 november 2010

Jeg er enig med Birger

Bilde fra SF film
Øystein er tilbake, og min tid som gressenke er over for denne gang. I går var vi og så "Trolljegeren" med Otto Jespersen i hovedrollen. Vi har for vane å like de filmene Birger Vestmo i filmpolitiet på p3 gir høye terningkast. Trolljegeren fikk terningkast 6, og dermed trengte ikke familien Elvik andre grunner til å løpe til kinoen.

Vi gikk fornøyde ut igjen. Veldig fornøyde. Filmen er full av billedlige ordspill og hint til norske eventyr, og Otto er sitt gode, sære seg.

Litt langtekkelig i begynnelsen, ellers en knall film! Mitt største problem var at jeg lo på steder der ingen andre lo høyt. -eller, det var mest Øystein sitt problem, siden han blir mest flau av sånt. Løp og se!

2 kommentarer:

Mildrid sa...

Enig! Eg har ledd i ei veke etter at eg såg den. Fantastisk film!

Torhild Andrea sa...

Skal på kino i morra, men tviler på at jeg finner denne filmen på lista over filmer de viser på Rio Sul... Synd for meg.