27 mars 2010

Bøker jeg liker

"Det er som... når du leser en bok som er så spennende at du ikke klarer å legge den fra deg" (sitat av en kamerat som ALDRI har lest en bok utenom på skolen, og knapt nok det.)

Jeg er en lesehest, jeg vant bokormen hvert år på barneskolen, og det det er som et hull når jeg ikke har en bok jeg holder på med. Jeg er litt tom nå. Leste ut "Mengele Zoo" av Gert Nygaardshaug for et par timer siden, og da kommer den snikende, tomheten. (Dette skjer ikke etter alle bøker, det var med lettelse jeg leste ut "Motor Control - Translating research into clinical practice")

Conn Iggulden skriver drivende bra om herskere og krigere fra en svunnen tid. Anbefaler deg å hive deg over serien om Julius Cæsar. Ikke gå i fella og les den siste boken som har kommet på norsk: "Ulven fra steppene", den kommer til å ta deg med storm, og neste bok kommer ikke før til høsten.

Poenget er at jeg er tom. Tom innvendig og utvendig. Hva skal jeg lese nå? Det er jo påske, og med litt tur hit og dit, kommer jeg til å trenge en sabla god bok.

Har du noe forslag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Heidi, lenge siden vi har sett hverandre, håper det står bra til. Når det gjelder godt lesestoff kommer man ikke utenom Ken Follett. Han har skrevet mange gode bøker, men "Stormens tid 1, 2" og "I all evighet" er noe av det bedre jeg har lest. De tre bøkene vil dekke behovet for lesestoff langt utover påskeuka...

Mvh
Tommy Heede

Anonym sa...

Du må lese Super-Hilde...ops, feil...HILDE sin blogg i påska! Meget spennende saker.
Ina