25 april 2010

Henstilling til alle syklende

Det gjelder særlig hvis du er en sånn gutte-mann i slutten av 30-årene som sykler til jobb i utstyr som kvalifiserer til deltagelse i Tour de France: 
Vær så snill å ikke sykle meg NED! Jeg har riktignok hjelm med rosa blomster på, men jeg trodde at det var en forsikring, at du skulle tenke at "denne jenta må jeg være litt forsiktig og snill med".  

-Og følg trafikkreglene! De bilistene du irriterer ved å sykle på rødt, mot kjøreretningen osv, de tar det ut over meg, som kommer etterpå. Jeg skjønner at det er en konkurranse, og at det er krise å bli slått av en jente med blomsterhjelm og olabukse, men herlighet da mann, lårene dine er jo som 4 av mine, så du tråkker fra meg på tre tråkk, det kommer til å gå bra... 

    5 kommentarer:

    Fam.Østervold sa...

    Stakkar - blir du kjørt ned? Søte Heidi :)

    Anonym sa...

    Blomster på hjelmen er jo å be om å bli messa med! Halloooo... Det er derfor jeg har en helt vinrød ensfarget hjelm, som er ganske stor, som ser ut som en sopp istedet. Sopp betyr "fare" vet du. Det er jeg som er farlig på veien og jeg er ikke redd for å sende signaler om det heller! Kanskje du skulle prøve å låne min hjelm en stund?
    Ina

    Anders sa...

    Rød med hvite prikker? I så fall er det jo en giftig sopp, som er ekstra fryktinngytende :)

    Må si meg enig, alle de som oppfører seg som idioter i trafikken ødelegger for alle oss andre.

    Anonym sa...

    Hei. Kunne høres litt ut som min mann... Han i 30-årene og med utstyr til en Tour de France...
    Men det er jo fortsatt en god halmeter med snø her oppe, så det blir nok enda lenge til tohjulingen tas frem.
    Artig å lese bloggen din. Vi er stadig innom å kikker litt. Forresten må jeg jo si at det er en serdeles søt liten tass som av og til dukker opp på bilder og film her inne :) Det er full fart med han hele dagen og han øver fortsatt iherdig på plystringen og på å si "Ga-ga-gong!"(bestemor). Håper vi sees snart. Vi snakkes! Ragnhild

    Grethe sa...

    Nå hører jeg riktignok til den kategorien trafikanter som befinner seg bak rattet, men det er ikke fritt for at jeg har sett noen syklister i oslotrafikken! Og det er lenge siden jeg lanserte begrepet "syklende selvmordskandidater"! Håper jeg slipper tiltale for uaktsomt drap fordi noen liker å leve farlig!
    Håper også at du og din blomstrete hjelm får ferdes trygt i trafikken heretter!
    Har du tenkt på paradokset med bysykler? Kjempefint, sier de fleste. Men hvor er hjelmen?