22 april 2010

Sær?

Jeg liker kaffe. Da mener jeg kaffe som er traktet, presset eller trykket (espresso). Pulver som løser seg i vann er går ikke inn i kategorien "kaffe" i min verden. Noen av dere har allerede plassert meg i kategorien "sær" allerede, men jeg har ikke kommet til det verste..

Vår herlige veileder kom denne uken med en kaffetrakter til vår (studentene) disposisjon. -Det vil si Daniel og meg. Daniel mener at jeg er litt sær fordi jeg mener at vannet bør fylles på med noe annet enn kolben. Problemet er minimalt hvis en vasker kolben mellom hver trakting, men av erfaring vet jeg at dette sjelden skjer, og derfor foreslo jeg å bruke en vannmugge som står på benken ved siden av.

Poenget er: Er jeg kaffesær? 

Slenger på en folkeopplysning: Kaffe er en av de største kildene til antioksidater hos den norske befolkningen. Med andre ord: Drikk kaffe! :)

3 kommentarer:

Ingerid sa...

Ja, du er litt kaffesær. Men så er det fint for trakteren å ikke få rester av grums servert, da holder den lenger.
(men jeg drikker faktisk pulverkaffe as we speak!)

Hilde sa...

Får ikke kaffen en mer bitter smak hvis det blir kaffegruff i maskinen?

Anders sa...

Det som ikke kommer ut av kolben når den skylles kommer vel heller ikke inn i kaffetrakteren, ergo burde det ikke ha noe å si. (Fordrer da en god skylling :)

Du burde forøvrig smake på traktekaffen på min jobb, da tror jeg du vedgår at pulverkaffe er helt ok.