08 mai 2010

Bil!?

Jeg har blitt bileier. Litt ambivalent i forhold til dette, det er jo tross alt ikke miljø- eller økonomisk smart... Men vi skal jo tross alt som tidligere nevnt flytte ut av tigerstaden og til Skien, og der har vi forstått at det ikke er så lurt å basere seg på kollektivtilbudet. Så vi bestemte oss for å kjøpe bil. Mine kriterier: Ikke rød, men gjerne stor (stasjonsvogn), billig å forsikre. Øystein dro ut i den store verden og fant en sølvgrå ford focus stasjonsvogn. (ikke ford passat som jeg klarte å kalle den en gang, dette ler Øystein fortsatt av, 4 dager senere. Skal si jeg får gjennomgå, men jeg fortjener det, har jo virkelig ikke peiling.) Nå er vi etablert, mangler bare en golden retriver...

Bilen er 10 år og har enda ikke fått noe navn, forslag mottas med takk, gjerne før den når konfirmasjonsalder... =) Deilig å kjøre, og det aller, aller beste: Den har allerede en del "skjønnhetsfeil" i lakken, så jeg behøver ikke å si i fra hvis jeg er borti noe. Og fargen da. Ikke rød.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis! :) Gleder meg til by-trening i bil. By-treninga til fots har VIRKELIG kommet godt med i overbefolka Asia! Jeg bare glir gjennom massen paa markedene naa!

Anonym sa...

Jeg foreslaar Sølvpilen, evt Sølvbilen. Eller begge deler rett etter hverandre.
Ina

Anonym sa...

Den må jo ha et navn.Det kan hende det er lurt å bli bedre kjent med han/hun først?Min blei hetenes Kåre etter en langvarig bli-kjent tid med en del småkrangling.
Vi er venner nå:-)

Jeg følger med deg,Haidi min.Bare så du veit det;-)

Mørvklem