06 mai 2010

Heia onkel politi!

For ikke så lenge siden kunne vi lese om at politiet hadde kontroll av syklister i krysset storgata/hausmannsgate, mange fikk forenklet forelegg på 900 kr. Jeg blir så glad! Selv om jeg som alle andre føler meg litt lovløs når jeg sitter på sykkelen, så stopper jeg i hvert fall for rødt lys. Problemet med at andre sykler som om det var tour de france er at bilistene blir sinna, og det kan jo gå utover uskyldige (les: meg!)..

Men dette skal ikke handle om syklister, men onkel politi. For i dag var de ute og kontrollerte båndtvangen. Det er nemlig slik at samme hvor koselig og herlig nurket ditt av en hund er, så kan den drepe ender, skade rådyr og skremme barn som ikke skjønner at en hund som løper rett mot dem betyr at de er snille og greie.

Det er så bra at politiet ikke murer seg inne og bare tar de STORE slemmingene, men at de er synlige for oss hverdagskriminelle også. "På jobb for en trygg hovedstad" er mottoet, men oppdrageren i meg ser for seg at de i morgen står og passer på at du slipper ut de som skal av bussen før du går på. -og jeg liker det. For vi trenger alle å bli oppdratt litt mer.

Bildet er lånt fra aftenposten.no =) 

Ingen kommentarer: