11 desember 2009

Foreningen i mitt hjerte!


 Jeg er laget sånn at jeg kan bli irritert over at det står "grønnsak blanding", "tunfisk biter i vann" på pakninger i butikken. Jeg vil ikke ha tunfisk som biter når de er i vann! Enda verre er det på nettet, der en skriver fort, uten stavekontroll eller generell kontroll. 

Derfor ble jeg lykkelig da jeg fant foreningen for meg. AMO, astronomer mot orddeling. Google translater og microsoft world er to gode grunner til å terpe på rettskrivning på skolen.

Riktignok heter det ikke orddelingsfeil, men særskrivningsfeil,noe min kjære svigerbror gjorde meg oppmerksom på.

Alle som er kule må melde seg inn i AMO! (bildet er hentet fra deres nettsider)

7 kommentarer:

Vibeke sa...

Ord delings feil? Ja. Irriterende? JA! Bra, søster! Jon Fredrik stråler over innlegget :-) -og ja, han ser litt mer mandig ut nå enn på linken din. Men det er jo sånn jeg husker'n :-) AMO!

Christine Bakke sa...

Er så enig! Det var vel en av de første gruppene jeg ble medlem i på Facebook, AMO altså.

Christine Bakke sa...

Er så enig! Det var vel en av de første gruppene jeg ble medlem i på Facebook, AMO altså.

Hilde sa...

Svigerbror? Heter det ikke svoger?
eller er det jeg som ikke tar ironien? =)

Heidi sa...

Det heter svoger, men det høres mer nært ut med svigerbror. Har lært det i steigen, så vi kan kalle det et dialektord, da er jo det meste lov.. =)

Anonym sa...

Har meldt meg inn i AMO. Takk for tipset, sviger datter!

Sviger mor ):

Marit Schrøder Elvik sa...

Det forrige var fra din litt anonymr svigermor som nå har skjønt hvordan hun ikke er anonym lenger...