01 oktober 2010

Status

Silkesvarten og meg. Tatt av Ingerid Klaveness
I dag er det nøyaktig 26 år siden mamma slapp meg ut av magen. Takk for det, tror det hadde blitt ubehagelig for oss begge hvis jeg fortsatt hadde oppholdt meg der... Jeg har lært på fysioterapiskolen at man kan dele inn i kronologisk, mental og biologisk alder. Kronologisk og biologisk alder hos meg er nok ganske lik.

Jeg lurer mer på den mentale.

I dag morges kilte det i magen da jeg våknet. Jeg hadde jo BURSDAG! Og da Øystein sang de første strofene på "hurra for deg" og hentet en pakke, var det jo stor glede. Papiret ble revet av i en fei, ,det er jo ikke noe som er så stas som pakker! (4 år). Fin-fin gave, en ordentlig DAB-radio til lydavhengige meg, og som får inn NRKalltid nyheter. (Og der var jeg ca 40 år).  I tillegg strikker jeg (vet ikke jeg, ca 60 år?), vil gjerne ha med meg dagsrevyen (80 år i følge fysiojentene). Så får jeg sms om at det er pakke på vei i posten, og jeg holder på å tisse på meg, det er jo så stas som det går an å bli (4 år igjen).

Konklusjon: Jeg er nok som en veldig, veldig gammel 4-åring i hodet. Godt kvinner i familien min aldri blir eldre enn 29 år, eller hva, Mamma? 

3 kommentarer:

Hilde sa...

Du er så god Heidi <3

Ingerid sa...

Stor, varm bursdagsklem!

Anonym sa...

29 år, ja, det stemmer det. Jeg er også fire år i hodet mitt når det gjelder pakker, det der går aldri over. Og hva er så galt med det?
Jeg strikker ikke, og jeg gir bæng i dagsrevyen hvis det er dyreprogram på en annen kanal samtidig. Vet ikke hvor jeg havner på skalaen du snakker om........
Gleder meg til får-i-kål, sees søndag.
Klem, mamman.