20 januar 2012

Gale mannfolk!

lånt fra denne siden
Ø og jeg har blitt hekta på madmen. Jeg har vært hektet før, men nå har han blitt med på galskapen, og vi er ca midt i sesong 2. Mye gull igjen før vi må vente lenge på neste sesong, med andre ord. Det er noe befriende med å se på serier på dvd. Vi bestemmer når og hvor mange episoder vi vil se. Slipper å gå glipp av noe. Det farlige er at "Skal vi se en episode til? -eller legge oss?" - spørsmålet kommer. Og det er så lett å si "en til".

Jaja. Sove kan vi gjøre når Marte blir gammel. Vent, vent, les videre. Det er et poeng her, det kommer snart. I denne fantastiske serien fra 60-tallet gjør de mye rart. Røyker, drikker når de er gravide, promillegrensen for å kjøre er 1,5 (!!). Men i går ble det sagt: "Det er bra å drikke varmt når det er varmt. Hadde du blitt i speideren, hadde du lært dette" (fritt oversatt fra hukommelsen)

Er dette rådet gått ut på dato, på linje med at det ikke er helsefarlig å røyke, eller er det sånn? Jeg synes det høres veldig rart ut.. Er det bare gale mannfolk? Men har jo egentlig hørt det før. Og hvis det er bra, hva er det som er bra med det?

4 kommentarer:

Mildrid sa...

Min umiddelbare tanke er at kroppen då slipper å bruke energi på å kjøle det ned. At det er nærmare "fysiologisk temperatur". Men det er altså berre et forsøk på å komme med ei forklaring, med få konkrete vitenskaplige fakta å bygge på. :)

Håper alt er bra med dåkke og at eg får se dåkke og ikkje minst Marte snart! Det må iallefall ikkje blir så lenge som med Elias som eg ikkje har truffe enda...

Mildrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hilde sa...

tanken bak å drikke varmt når det er varmt kommer fra at bli kroppen fortere enda varmere og da begynner man å svette som på sikt vil kjøle deg ned over lengre tid, faktisk helt til svetten fjernes ;)
men for meg som ikke liker å bli plutselig varm, eller å svette, tar jeg meg heller et glass iste ^^

Hilde sa...

wow, gramatikk og manglende ord... du mener hva jeg skjønner ;)